سایت عکس و سرگرمی
قیمت سوئیچ شبکه
قیمت سوییچ
قیمت سوئیچ
قیمت گوشی سامسونگ
قیمت پاور بانک
قیمت گوشی موبایل
دوربین مداربسته
قیمت پرینترهای اچ پی
قیمت چاپگر
قیمت پرینتر
رک سرور
قیمت ups
قیمت یوپی اس
قیمت مانیتور
قیمت مادربرد
لپ تاپ
قیمت مودم تی پی لینک
قیمت مودم دی لینک
قیمت سوئیچ سیسکو
قیمت سوئیچ
قیمت آلین وان
قیمت لپ تاپ ایسر
قیمت لپ تاپ اچ پی
قیمت لپ تاپ لنوو
قیمت لپ تاپ ایسوس
قیمت نوت بوک
قیمت لب تاب
قیمت لپ تاپ
قیمت هارد سرور
قیمت رم سرور
قیمت سرور اچ پی
خرید سرور
قیمت سرور
close
بررسي و مقايسه عزت نفس بين جانبازان %50 به بالا و افراد عادي (30 تا 50 سال تهران) اطلاعات عمومي براي خريد از اينترنت

اطلاعات عمومي براي خريد از اينترنت
بانك اطلاعات هر آنچه از اينترنت مي خواهيد.
نويسندگان
آمار
امروز : 61
ديروز : 275
افراد آنلاين : 1
همه : 86096
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
بررسي و مقايسه عزت نفس بين جانبازان %50 به بالا و افراد عادي (30 تا 50 سال تهران)

خداوند براي انسان در اساس بودنش بهره‌وري‌هايي را فراهم آورده كه مايه امتياز او از غيرانسان است به سبب آن وي را بزرگوار و مكرم داشته است اصل عزت ناظر بر اين ويژگي است و مقصود از اين عمل آن است كه بايد انسان مكرم را عزيز داشت و مايه‌هاي عزت نفس او را فراهم آورد (اسلامي نسبت، علي، 1372) خداوند خود همچنين مي‌كند و خود را متكلف تدبير و برآوردن عزت‌نفس

دانلود بررسي و مقايسه عزت نفس بين جانبازان %50 به بالا و افراد عادي (30 تا 50 سال تهران)

بررسي و مقايسه عزت نفس بين جانبازان %50 به بالا و افراد عادي
مقلاتي در مورد بررسي و مقايسه عزت نفس بين جانبازان %50 به بالا و افراد عادي
مطالبي در مورد بررسي و مقايسه عزت نفس بين جانبازان %50 به بالا و افراد عادي
پروژه اي در مورد بررسي و مقايسه عزت نفس بين جانبازان %50 به بالا و افراد عادي
دسته بندي اقتصاد
فرمت فايل doc
حجم فايل 156 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 190

فهرست مطالب

عنوان                                              صفحه

چكيده

فصل اول- طرح تحقيق

مقدمه........................................ 2

بيان مسئله................................... 3

اهميت و ضرورت پژوهش.......................... 5

هدف پژوهش.................................... 9

فرضيه پژوهش ................................. 9

تعاريف عملياتي متغيرهاي پژوهش................ 10

فصل دوم- ادبيات و پيشينه تحقيق

مقدمه ....................................... 12

خود و تعاريف آن.............................. 13

نظريه‌هاي خود در روانشناسي.................... 20

احترام به خود: احساس ارزشمندي................ 23

پذيرش (خود، ديگران، طبيعت)................... 25

ثبات خويشتن و هماهنگي خويشتن................. 26

گرايش به پايداري دروني....................... 27

عنوان                                              صفحه

وجود خودپنداشت............................... 28

آيا انسان داراي دو نفس است................... 33

تحقير و تجليل نفس............................ 34

تعريف عزت نفس................................ 36

اهميت عزت نفس................................ 38

عزت نفس از نظر روانشناسان.................... 41

نظريات مربوط به عزت نفس...................... 42

منشاء و طبيعت عزت نفس ....................... 44

اعتماد به نفس: احساس سودمندي................. 48

ارتباط عزت‌نفس با خود پنداره و خود ايده‌آل..... 51

تفاوت عزت با احساس عزت....................... 54

اسلام و عزت نفس............................... 56

عزت نفس فردي و عزت نفس جمعي.................. 60

از عزت نفس بالا يا پائين چه چيز استنباط مي‌شود. 63

عزت نفس و مناعت طبع.......................... 67

رشد عزت نفس.................................. 70

شرايط اساسي عزت نفس.......................... 72

عنوان                                              صفحه

آثار عزت نفس................................. 78

احساس عزت نفس................................ 81

منابع عزت نفس................................ 82

اركان عزت نفس................................ 83

ابعاد اعتماد وعزت نفس........................ 86

تظاهرات عزت نفس.............................. 87

حقايقي چند در مورد عزت نفس................... 88

تحقيقات انجام شده در زمينه عزت نفس........... 89

توصيه‌هائي در جهت حصول به اعتماد و اتكا به نفس 93

تعريف جانباز................................. 95

توصيف جانبازان انقلاب اسلامي از ديدگاه مردم.... 97

خصوصيات جانباز............................... 99

انتظارات جانباز.............................. 100

خصوصيات و نيازهاي جامعه جانبازان............. 101

شناخت جانباز................................. 106

هدف جانباز................................... 107

چگونگي مقابله با مشكلات (معلولين و جانبازان).. 108

عنوان                                              صفحه

اهميت تصوير ذهني درافراد جانباز.............. 111

عوامل اهميت مطالعه تصوير ذهني در افراد جانباز 112

علل ايجاد مشكل در جانباز..................... 116

تحليل مباني روان‌شناختي جانباز مبتني بر هدف... 116

تحقيق انجام شده در زمينه جانبازان............ 121

آزمون عزت نفس آيزنگ.......................... 121

فصل سوم- روش تحقيق

طرح تحقيق.................................... 124

جامعه آماري.................................. 124

نمونه منتخب.................................. 125

روش نمونه‌گيري................................ 125

ابزار سنجش................................... 125

شيوه نمره‌گذاري پرسشنامه عزت نفس آيزنگ........ 126

اعتبار پرسشنامه عزت نفس آيزنگ................ 126

روشهاي آماري پژوهش........................... 126

فصل چهارم- نتايج تحقيق

  1. يافته‌هاي توصيفي............................ 129

عنوان                                              صفحه

  1. يافته‌هاي مربوط به تحليل نتايج در چارچوب فرضيه 130

فصل پنجم- بحث ونتيجه‌گيري

1- خلاصه پژوهش................................ 132

2- نتيجه پژوهش............................... 133

3- محدوديت‌هاي پژوهش.......................... 133

4- پيشنهادات................................. 133

منابع........................................ 135

پيوستها

جدول نمرات عزت‌نفس جانبازان................... 138

جدول نمرات عزت‌نفس افراد عادي................. 139

پرسشنامه عزت نفس آيزنگ....................... 140

پاسخ‌نامه عزت نفس آيزنگ....................... 143

 

فهرست جدولها

عنوان                                              صفحه

جدول 1-4- يافته‌هاي توصيفي نمرات عزت‌نفس جانبازان و افراد عادي 129

جدول 2-4- نتايج آزمون T مستقل براي عزت نفس جانبازان و افراد عادي............................................. 130

هرگاه مايه كرامت او يعني عقل به راه شكوفايي درآيد و در پرتو آن از فرولغزيدن در ضلالت مصون مي‌شوند، اين مصونيت همان «تقوي» است، لازمه ادامه يافتن حركت او در راه بهتر و برتر آمدن است (اسلامي نسبت، علي، 1372).

عزت نفس يكي از حالات انفعالي انسان است. هركس در هر رتبه و مقام باشد خود را اگر بالاتر از ديگران نداند نمي‌تواند اذعان كند كه پست‌تر يا پايين‌تر از ديگران است. انسان به برآوردن نيازهاي خود قانع نيست بلكه همواره دنبال لذتي بالاتر مي‌رود كه جاي معين ندارد و متناوب و ادواري هم نيست يعني انسان خود را از هر چه هست بالاتر مي‌داند و خواهش نخستين او اين است كه بگذارند هر چه هست بماند و مانع پيشرفت او نشوند، بنابراين بعد از رفع احتياجات اوليه، مقداري از نيروي ذخيره شده براي منظور ديگري كه مي‌توان آنرا به ارضاي عزت‌نفس تعبير كرد، صرف مي‌گردد (شكيباپور، عنايت‌الله، 1369).

ارضاي عزت‌نفس بوجوه مختلف ظاهر مي‌شود، اول: تحصيل خوشبختي، دوم: استقلال‌طلبي و كسب قدرت، سوم: كبر و غرور، چهارم: احتياج به اثريابي شخص و هيجانات روحي، پنجم: حس تملك كه سبب مي‌شود به تصرف چيزي پرداخته و اراده خود را بر ديگري تحميل نمايد (شكيباپور، عنايت‌الله، 1369).

خود و تعاريف آن

حدود پنجاه سال پيش اريكسن[1] مقدمه‌اي درباره مفهوم هويت در روان‌شناسي نوشت كه به سرعت اين مفهوم به لحاظ نظري گسترش يافت و در تحقيقات تجربي نيز مورد توجه قرار گرفت. با گذشت زمان، اين مفهوم تعاريف عملياتي‌تري به خود گرفت به گونه‌اي كه بتوان آن را مورد سنجش و ارزيابي قرار داد. يكي از اين تعاريف توصيف هويت يا مفهوم خود مي‌باشد. كلمه خود داراي چند معني است، معناي اول بر هماني دلالت دارد مانند كلمه خوساني[2]، معناي دوم آن بر فرديت يا ذات يك شخص يا چيز دلالت دارد مانند خودم، خودت. معناي سوم به درون‌نگري يا عمل بازتابي اشاره دارد و اغلب به صورت پيشوند به كار مي‌رود. مانند به خود اعتماد داشتن، خودآگاهي. چهارم آن كه در خود، معنايي از استقلال و كنش‌وري خودمختار وجود دارد
(پورحسين، رضا، 1383).

خود در معاني و تعاريف گوناگون مطرح شده است كه از آن جمله مي‌توان به تعاريف زير اشاره نمود.

1- خود به معناي يك وجود فرضي و انگيزشي. اين وجود فرضي، دروني، مهار كننده و هدايت كننده اعمال در مقابل انگيزه‌ها، ترس‌ها و نيازها است. در اينجا خود، يك وجود فرضي است. وجهي فرضي از روان كه نقش معيني براي ايفا كردن دارد (پورحسين، رضا، 1383).

2- خود به معناي جزئي از روان آدمي كه عمل درون‌گرانه دارد. اين عمل دو نوع خود را با حيثيت فاعلي[3] و مفعولي[4] مطرح مي‌كند كه در نظريه «خود» جيمز به كار رفته است. در اينجا خود جزئي از روان تلقي مي‌شود كه عملي درون‌گرانه دارد.

3- خود به معناي موجود زنده. در اين معنا خود به تمامي تجربه شخص پوشش مي‌دهد. اصطلاح خود به صورت فراگير و نسبتاً خنثي به كار برده مي‌شود و اصطلاحاتي چون من[5]، شخص[6] فرد و ارگانيزم مي‌توانند معادل خوبي براي اين معني باشند (پورحسين، رضا، 1383).

4- خود به معناي كل سازمان يافته شخصي. در اين معني تأكيد بر پيوستگي خود مي‌باشد كه مي‌توان واژه شخصيت را معادل آن به كار گرفت. كساني كه اين اصطلاح را به معني مزبور به كار مي‌برند غالباً آن را به صورت ساختاري منطقي كه به طور غيرمستقيم از طريق تجربه استمرار شخص، عليرغم تغييرات زمان استنباط مي‌شود، مورد استفاده قرار مي‌دهند. به اين ترتيب شخصيت معادل خوبي براي اين كاربرد است (پورحسين، رضا، 1383).

5- خود به معناي هوشياري، ادراك خود و هويت. در اين مورد مي‌توان از واژه‌هاي خويشتن خويش آلپورت[7] مدد گرفت. خويشتن خويش ناظر بر هوشياري انسان نسبت به هويت و وجود خود به عنوان يك واحد كامل و مجزا از ديگران است. در اين آگاهي، انسان خود را به صورت يك واحد شكل يافته درمي‌يابد و با وجود آگاهي از تكثر مؤلفه‌ها و عناصر شخصيتي خويش دارد، خويشتن را به عنوان يك فرد مي‌بيند، غير از اين حالت حالتي است كه فرد دچار گسستگي شخصيتي و ناهنجاري مي‌شود. ناهنجاري در اين زمينه به صورت عدم هوشياري نسبت به واحد بودن خويش قابل درك است (پورحسين، رضا، 1383).

6- خود به معناي هدف انتزاعي. اين مفهوم در نوشته‌هاي يونگ[8] و مزلو[9] بيان گرديده است. در اي خصوص دستيابي به خود، نمايش نهايي رشد روح‌گرايي است. مزلو نيز همين معنا را بيان كرده است منتها آن را در اصطلاح مركبي تحت عنوان خود شكوفايي مطرح مي‌كند.

7- خود به عنوان يكي از ديرينه ريختهاي شخصيت[10]. اين فرآيند يك نظام رواني است كه درصدد اعتدال و توحيديافتگي آدمي به كار گرفته مي‌شود. يونگ خود را مركز شخصيت مي‌داند كه بيان ناهوشيار و هوشيار قرارداد و كل وجود را دربر خواهد داشت و همه نظام‌هاي ديگر شخصيت، چون اقمار آن مي‌گردند و از ديرينه ريختها محسوب مي‌شوند (پورحسين، رضا، 1383).

8- خود وسيله‌اي براي ارضاي تمايل برتري‌جوئي، آدلر[11] 1969 با معرفي مفهوم خود خلاق معتقد است كه اين خود براي ارضاي تمايل برتري‌جوئي و به كارگيري عوامل زيستي و اجتماعي در تجارب تازه و فعاليت‌هاي ابتكاري مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به عبارت ديگر عوامل رشد شخصيتي در نظر آدلر بر محور «خود» عمل مي‌كنند. برتري‌جويي، عامل انگيزشي مهمي در نظر آدلر است كه مي‌تواند رفتارهاي آدمي را سامان دهد. خود، محوري است كه اين فرآيندها حول آن شكل مي‌گيرند. خود را مي‌توان محرك تمايل برتري‌جوئي قلمداد نمود (پورحسين، رضا، 1383).

دانلود بررسي و مقايسه عزت نفس بين جانبازان %50 به بالا و افراد عادي (30 تا 50 سال تهران)

امتياز:
بازديد:
[ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۰۸:۳۵ ] [ مهرداد ]
[ ]
.: Weblog Themes By azadblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب